Главная » Статьи » Акты ремонтов |
Через декілька днів після завершення ремонту цей бензоріз було привезено в сервісний центр для його огляду через те, що двигун було заклинено. В результаті огляду встановлено наступне: Верхня (робоча) поверхня нового поршня вже має шар нагару, який міг з'явитися в результаті тривалої роботи на малих обертах (так зване "обкатування", яке жоден з виробників подібної техніки зараз не радить проводити) або через використання палива поганої якості. Частково ця поверхня чиста від вихлопного осаду в результаті видування згорілих газів у вихлопне вікно, тобто має нормальний стан (вказано стрілкою на фото ліворуч). Палець між поршнем та шатуном (вказано на фото праворуч) не змінив свій колір – не посинів, тобто перегріву даного вузла, а відповідно і циліндра в цілому не було. Поршень всередині чистий, стан нормальний, тобто сам бензин не мав важких додатків чи домішок, які б могли призвести до якихось руйнувань. Шатун колінчатого валу сухий (на фото ліворуч), його зруйновано та заклинено на підшипнику. Такий вихід з ладу колінвала стався через відсутність змащення деталей всередині двигуна, тобто в результаті використання збідненої суміші або палива з неналежною оливою (чи її недостатньою кількістю). Виходячи з елементарної теорії двотактного двигуна повітряно-паливна суміш потрапляє із карбюратора під поршень, проходить через колінвал і корінні підшипники, а лише потім через вікна продування потрапляє у камеру згоряння. Таким чином руйнування нижньої частини шатуна, а відповідно і колінвала, не могло статися через гіпотетичний перегрів двигуна – виключно через неналежне змащення. Пропозицію власника про ремонт колінвала або заміну шатуна (його "перепресування") відкинуто як неможливу і заборонену шведською фірмою-виробником. Юбка поршня (фото праворуч) має вторинне руйнування в результаті затискання всередині циліндропоршеневої групи елементів зіпсованого колінвала, а саме сепаратора голчатого підшипника. Поверхня циліндра (фото ліворуч) – звичайного сірого кольору алюмінію, без почервонінь або коричневих відтінків, що свідчить про відсутність перегріву двигуна. Наявність на ребрах циліндра та на картері під ним слідів незгорілого палива, що просочувалося через декомпресійний клапан, вказує на те, що двигун довго працював на низьких обертах (режим холостого ходу). Можливість підсмоктування повітря у камеру згоряння через цей декомпресійний клапан (навіть за наявності такої кількості рідких викидів ззовні) відсутня через те, що циліндр не перегрітий, не зіпсований і внутрішня поверхня вкрита звичайним нагаром. Після отримання техніки із ремонту власник використовував для роботи двотактну оливу під торговою маркою "Pennasol®" фірми Mineralöl-Raffinerie Dollbergen GmbH німецького виробництва. Дана олива, за параметрами виробника, має декілька різних стандартів – для використання у двотактному двигуні: API TC, ISO-L-EGD, TISI, JASO FC Piaggio SI, HUSQVARNA. Вартість цієї оливи в Україні – 44 грн. від імпортера, хоча в Німеччині вона коштує трохи менше 5€. Виходячи із прийнятих світових стандартів для двотактних олив можна стверджувати, що тотожні між собою стандарти третього рівня API TC і JASO FC (американський і японський, відповідно) не відповідають європейському ISO-L-EGD четвертого найвищого рівня якості. Стандарт TISI для олив не відомий навіть для Інтернету (окрім таїландського Thai Industrial Standards Institute), а Piaggio SI – внутрішня розробка для італійських мопедів фірми Piaggio, що вироблялися у другій половині минулого століття. Шведська фірма-виробник бензомоторної техніки Husqvarna власного стандарту не розробляла і не має, а користується японським – олива НР (High Performance) відповідає JASO FВ, а LS (Low Smoke) – JASO FD. Водночас використання олив інших виробників фірма Husqvarna АВ не радить, а під час гарантійного строку експлуатації забороняє. Олива Pennasol має російський стандарт РСТ СН01, який, згідно сайту www.rusimpex.ru/Content/Custom/Sertif/OS_na_10_02_2010.htm з офіційною інформацією, відповідає РОСС CH.0001.11СН01, що виданий закордонним органом сертифікації SGS Societe Generale de Surveillance SA (м. Женева, Швейцарія), та був чинним на термін 22.04.2008-22.04.2011. Українську сертифікацію дана продукція не проходила. Для експерименту була розведена паливна суміш із застосуванням оливи Pеnnasol у правильній пропорції у присутності власників. Навіть ця прозора олива дала результат, який відрізняється від тієї суміші, на якій працював бензоріз до моменту поломки – на фото праворуч три пляшки (з ліва направо): експериментально розведена суміш, сама олива Pеnnasol і та суміш, використання якої призвело до руйнування бензорізу (обведено овалом). Аналіз листа-звернення власника бензоріза На бензорізі встановлено карбюратор фірми Walbro з двома гвинтами регулювання – кількості повітря і паливної суміші на холостих обертах. Пропорція повітряно-паливної суміші на високих обертах не регулюється, а для їх обмеження встановлено магнето з електронною відсічкою запалювання, яка не дозволяє обертам перевищувати 9500-10000 об/хв. Налаштування різака було зроблено і оберти встановлені відповідно до вимог інструкції користувача – близько 3000 об/хв, але без різального обладнання через те, що власник його не залишав. Жодних фактів перегріву двигуна немає, тому це не може бути причиною виходу бензорізу з ладу. Висновок: Виходячи з усього наведеного вище, можна стверджувати, що причиною поломки стало використання паливної суміші на основі неоригінальної оливи, в наслідок чого було зруйновано колінчатий вал, а потім ще й поршень двигуна. Ці дві запчастини потребують повторної заміни. Таким чином, рекламації користувача стосовно якості встановлених запчастин і самого проведеного ремонту бензорізу Husqvarna 3120К не можуть бути прийнятими. | |
Просмотров: 6063 | Рейтинг: 3.4/16 |
Всего комментариев: 0 | |